CONCURS DE CARTELLS DE LA FESTA MAJOR DE SANT ANDREU 2025
1. Premi
S’estableix un únic premi per al cartell guanyador, dotat amb 300 €.
2. Termini de presentació
Les propostes es podran presentar entre el 30 d’abril i el 14 de setembre de 2025.
3. Lloc de presentació
Les obres s’han de lliurar presencialment al:
Centre Municipal de Cultura Popular de Sant Andreu – Can Galta Cremat
C/ Arquímedes, 30
Horari: de dimarts a divendres, de 16:30 h a 21:30 h.
4. Participants
El concurs està obert a qualsevol persona, ja sigui professional, aficionada o estudiant, que es presenti de manera individual o col·lectiva.
5. Temàtica i requisits del cartell
– El disseny ha de ser original, inèdit i creat expressament per aquest concurs.
– La temàtica és lliure, sempre que serveixi per anunciar la Festa Major de Sant Andreu.
– El cartell ha d’incloure obligatòriament el text següent:
“FESTA MAJOR DE SANT ANDREU DE PALOMAR. LA FESTA???… A SANT ANDREU!!! Del 28 de novembre al 8 de desembre del 2025.”
6. Format i especificacions tècniques
– Mida del cartell: 21 cm d’ample x 42 cm d’alt.
– Cal presentar també una versió en format DIN-A4 impresa, en paper senzill, amb la finalitat de verificar la fidelitat cromàtica entre el disseny digital i l’imprès. A diferencia d’altres anys, NO cal imprimir-lo en suport rígid.
– Cal deixar un marge inferior de 2, 5 cm sense cap element gràfic ni text.
– No s’admetran tintes metal·litzades, fluorescents, relleus ni volums enganxats.
– S’acceptaran tota mena de tècniques gràfiques sempre que permetin la seva impressió en quadricromia (CMYK).
– Les imatges utilitzades han de tenir una resolució mínima de 300 ppp.
7. Criteris de valoració
– Es valorarà especialment la presència d’elements gràfics susceptibles de ser reutilitzats en altres materials com el programa de mà.
– El cartell guanyador podrà ser adaptat per a altres suports de comunicació (bàners, xarxes socials, etc.).
8. Drets d’ús
El cartell seleccionat com a guanyador podrà ser utilitzat per l’organització en qualsevol suport i mitjà de comunicació. L’autor/a cedirà en exclusiva a la Comissió de Festa Major els drets de reproducció, modificació i difusió del disseny, sense límit temporal ni territorial.
9. Com presentar la proposta
Cada participant haurà de presentar:
– El cartell dins un sobre gran, amb un pseudònim visible tant al sobre com al dors del cartell.
– A l’interior, un segon sobre tancat amb el mateix pseudònim, que contingui les dades següents:
– Nom i cognoms
– Adreça postal
– Telèfon(s) de contacte
– Adreça electrònica
10. Jurat
El jurat estarà integrat per membres de la Comissió de Festa Major, que no podran participar en el concurs.
Aquest serà l’únic òrgan competent per resoldre qualsevol incidència, inclosa la declaració del premi com a desert si es considera que les propostes no reuneixen la qualitat mínima exigida.
11. Comunicació del resultat i recollida de cartells
El veredicte es farà públic durant el mes de setembre de 2025.
Els cartells no premiats podran ser recollits entre el 2 d’octubre i el 25 de novembre al mateix centre.
L’organització no es responsabilitzarà dels cartells no retirats en aquest període i es reserva el dret d’utilitzar-los.
12. Menors d’edat
En cas que la persona guanyadora sigui menor d’edat, caldrà aportar una autorització signada pel representant legal per tal de fer efectiu el premi.
13. Acceptació de les bases
La participació en aquest concurs implica la plena acceptació de les presents bases.